PROUDLY UAE – IN SERVICE TO EARTH

The first 100% Emirati-engineered and developed satellite, manufactured in the UAE at the MBRSC, Dubai

KhalifaSat is an Earth Observation Satellite, designed, tested and manufactured by a team of Emirati engineers and scientists, at the Space Technology Laboratories, Mohammed bin Rashid Space Centre (MBRSC). It is one of the world’s most technologically advanced satellites, with 5 patents to its name.

Once deployed into orbit, it will deliver high quality images of earth to the ground station at MBRSC. These images will assist governmental and private organisations all over the world with environmental monitoring, disaster relief, urban planning and much more.

LIVE: Watch KhalifaSat’s launch live from the Tanegashima Space Center in Japan, aboard the H-IIA rocket from MHI, on 29 October 2018, at 8:08 AM Dubai time (GMT +4). The spectacle will be broadcast live on Dubai TV, and streamed live on many channels, including Dubai TV and YouTube. Click on the videos below to watch.

هل تعلم أن الغروب على سطح #المريخ لونه أزرق!
السبب وراء ذلك هو الغبار في الغلاف الجوي للمريخ الذي يسمح للون الأزرق باختراق الغلاف الجوي بفعالية فينتشر بالقرب من اتجاه الشمس مكونا هالة زرقاء حولها وقت الغروب

تشهد دولة الإمارات خسوفاً جزئياً للقمر اليوم الساعة 10:43 مساءً. وسيكون هذا آخر خسوف تشهده الدولة قبل عام 2023.

حالياً: هزاع المنصوري يتحدث في مؤتمر صحفي على قناة ناسا حول مهمته إلى محطة الفضاء الدولية في 25 سبتمبر مع طاقم الرحلة المؤلف من رائدة الفضاء جيسيكا مير وقائد الرحلة أوليج سكريبوتشكا.

مسابقة #أرسل_إلى_الفضاء: يمكنك إرسال قصة قصيرة أو قصيدة أو رسمة إلى ص.ب. 250919، أو عن طريق البريد الالكتروني competitions@mbrsc.ae.
يرجى اتباع التعليمات الموضحة للراغبين بإرسال مشاركاتهم إلى صندوق البريد 250919. للمزيد من المعلومات https://t.co/0KS87lddeU

أطلق مركز محمد بن راشد للفضاء مسابقة #أرسل_إلى_الفضاء ، والتي تهدف إلى المشاركة بأشعار أو قصص أو رسومات سيصطحب أفضلها رائد الفضاء هزاع المنصوري معه في مَهمته إلى محطة الفضاء الدولية في 25 سبتمبر المقبل. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الالكتروني https://t.co/0KS87lddeU

4

HOW TO WATCH THE LAUNCH

On Monday, 29 October 2018, KhalifaSat will be launched on board the H-IIA Rocket, from the Tanegashima Space Center in Japan.

You will be able to watch the live video stream online and on TV, on these channels:

Dubai TV live stream:

YouTube live stream: